Läst hittills 2008

Januari 2008
Farenheit 451 av Ray Bradbury
Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde
Den dyslektiska Gåvan av Ronald D. Davis
Eremitkräftorna av Anne B. Ragde
Bat Seba av Torgny Lindgren
Pojke försvunnen av Anna Jansson
Sömnlös av Barbara Voors
Syster min av Barbara Voors
Andra kvinnor av Kristy Crawford
Hennes mjukaste röst av Bengt Ohlsson
(10 böcker)

Februari 2008
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
Box 21 av Roslund & Hellström

Då gråter änglarna av Marianne ; Unni Wenche Tandberg
Viskar Ditt Namn av Kristin Hannah
I denna stilla natt av Mari Jungstedt
Den du inte ser av Mari Jungstedt

(6 böcker)

Mars 2008
Min bästa väns dotter av Dorothy Koomson
Höga klackar av Anna Maxted
Sekten av Peter Pohl
Mina hemligheter av Sophie Kinsella
Katten som inte dog av Inger Frimansson
Lappskatteland av Annica Wennström
Fladdermusmannen av Jo Nesbø
Jane Austen klubben av Karen Joy Fowler
Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson
Folket i källaren av Audur Jónsdóttir
Stockholmssägner av Danny Wattin
(11 böcker)

April 2008
200 expresstips för att må bra av Lena Oetterli och Else-Marie Lundin
Den inre kretsen av Mari Jungstedt

Den döende dandyn av Mari Jungstedt
Svart stig av Åsa Larsson
Viska mitt namn av Ronlyn Domingue
Den tionde kretsen av Jodi Picoult
Ligg hos mig av Joanna Brisco
Sista jouren av Karin Wahlberg
Domarens brev av John Grisham
En tillräckligt vacker dag för att dö av Jeanette Lindblad

Vid horisontens rand av Sidney Sheldon
Till mina döttrar av Barbara Delinsky
Se dig inte om av Karin Fossum
Angelas dotter av Kristin Hannah
Partners av John Grisham

Marley och jag av John Grogan
Gåtornas palats av Dan Brown
(16 böcker)

Maj 2008
Att leva av Yu Hua
Skymningens nådatid av Vibeke Olsson
Ett nytt land utanför mitt fönster av Thedor Kallifatides
Pyramids av Terry Pratchett
Murkronan av Vibeke Olsson

Ett år av magisk tänkande av Joan Didion
(6 böcker)

Juni 2008
Statsrådet och döden och Bo Baldersson
Shopgirl av Steve Martin
Feng shui för svenska hem av Agneta Nyholm Winqvist
(3 böcker)

Juli 2008
I denna ljuva sommartid av Mari Jungstedt
Samvetets röst av Helen Fielding
Den röda damcykeln av Mats Ahlstedt
(2 böcker)

Augusti 2008
Isbarnet av Elizabeth McGregor
Brudskeppet av Jojo Moyes
Mossvikenfruar - chansen av Emma Hamberg
Systrarna på Liseberg av Emily E. Nonnen
(4 böcker)

September 2008
Vägen av Cormac McCarthy
Älskade du av Barbara Voors
(2 böcker)

Oktober 2008
Broder Odd av Dean R Koontz
Gossip Girl - Allt och lite till av Cecily von Ziegesar
Gossip Girl- för det är jag värd av Cecily von Ziegesar
Babysug av Sinéad Moriarty
Våga flyga av Lisa Jewell
Hjärtslag av Jens Christian Grondahl
Hästen och hans pojke av C.S.Lewis
(7 böcker)

November 2008
När du läser detta av Giles Blunt
Parvanas vandring av Deborah Ellis

Vila på gröna ängar av Anne B. Ragde
(3 böcker)

December 2008
Blonde av Joyes Carol Oates
Breven inifrån av John Marsden
Nattfåk av Johan Theorin
Människohamn av John Ajvide Lindqvist
En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna
Sent i november av Tove Jansson
De vackraste julsagorna av Elsa Olenius
När tomten föll ner från himlen av Cornelia Funke

En fuskmammas bekännelser av Hillevi Wahl
(9 böcker)

Totalt: 80 böcker

Kommentarer
Postat av: Katie

Shit! Här är det nån som till och med läser mer än mig. Såg att du läst "Den inre kretsen'" av Marie Jungstedt. Vad tyckte du om den? Och hur var "Den döende dandyn"? Har inte lyckats få händerna på den ännu. Ha en fin kväll

2008-04-20 @ 21:43:12
URL: http://katie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0