Bat Seba av Torgny Lindgren

För länge sedan läste jag Torgny Lingrens Hummelhonung och blev avskräckt. Jag blev illamående av den. En huvudperson använder en tesked för att  samla upp vätskan från blemmor som han sedan äter. Usch! Det förstör hela boken för mig! Nu tänkte att jag skulle ge författaren en ny chans och återigen skriver han en bok som innehåller avsnitt som får mig illamående. Vad är det med denna författare och kroppsvätskor och äckligheter. Jag inser att jag är känslig, men måste han skriva så i varje bok?


Kommentarer
Postat av: Pi

Jag minns också just det där avsnittet från Hummelhonung. Uuuusch! Men att Bat Seba skulle vara äcklig minns jag inte. Fast du har säkert rätt. Ormens väg på Hälleberget - kan det vara något kanske? Den är otäck, men jag har inget minne att den skulle vara äcklig. Fast det kan hända att jag helt enkelt glömmer bort det, eftersom jag gillar Lindgren. Men just det där med skeden...

2008-02-05 @ 15:24:24
URL: http://gemen.blogg.se
Postat av: Amoroso

Ja han är verkligen kroppsvätskornas författare :-) Många böcker kommer och går, men Lindgrens minns man :-)

2008-02-08 @ 15:29:08
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0