Svart stig av Åsa Larsson

Jag fortsätter läsa ytterligare en kriminalroman. Inget annat lockar mig att läsa just nu! Svart stig var ett utmärkt val. Jag tycker om inslaget av det övernaturliga. Jag tycker även om det faktum att det egentligen inte är mordhistorien som är det intressanta utan människorna. Måste tillägga att jag ser fram emot nästa bok av Åsa!!!

Huvudpersoner är juristen Rebecka och poliserna Anna-Maria och Sven-Erik. Rebecka har haft ett sammanbrott och efter att ha tilbringat en tid på psyket flyttar hon till Kiruna där hon begraver sig i arbete. En man hittar ett kvinnolik i en av arkarna (hus man sitter och pimplar i) på Torne Träsk. Vem är hon? Varför har hon blivit mördad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0