Brudskeppet av Jojo Moyes

Boken handlar om de australiensiska flickor som under andra världskriget gifte sig med brittiska soldater. När boken börjar är kriget slut och krigsbrudarna ska återförenas med sina män. 650 flickor får dela ett ombyggt hangarskepp med  en mängd soldater. Boken handlar om de fyra väldigt olika flickor som delar hytt under den 6 veckor långa resan.

Ett tecken på att en bok är bra är när man längtar efter att läsa den när man inte har möjlighet. Så var det med denna. Kanske beror det på min fascination av denna tidsepok. Den lockar mig! Men det är nog också det att man vill veta mer om flickorna! Jag gillar också alla citat som finns i början av kapitlen. När jag läste denna bok funderade jag på skillnaderna i vår tid och tiden som var då. Skillnaderna mellan män och kvinnors liv. Skillnader rent allmänt.

Brudskeppet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0