Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson

Vilken välskriven och spännande bok! Jag fångades av den och läste den under en och samma dag, fast den är på 550 sidor! Berättelsen är realistisk, men inte så detaljerat realistisk att den blir för jobbig att läsa. Den är mycket gripande och sorglig och jag kan inte tänka mig att någon lägger ifrån sig denna bok oberörd.

Boken handlar om gamla tyska Hedwig som numera bor i Sverige, men som minns tillbaka till 2:a världskriget. Hon minns bland annat sin kärlek SS-soldaten. Boken växlar mellan dåtid och nutid. Jag tycker Vibeke Olsson lyckas ge en förklaring till hur det var på den tiden. Att tyskarna inte sa ifrån alla hemskheter. En mycket tankeväckande bok!


Kommentarer
Postat av: Anonym

GLAD PÅSK!!!!
Få fler läsare till din blogg!!
http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=capricornia

2008-03-22 @ 20:07:03
URL: http://chivaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0