Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón

Jag älskar inledningen på denna bok:  "Jag minns fortarande den där gryningen när pappa första gången tog mig med till De bortglömda böckernas gravkammare." Det är en magisk inledning och jag längtar ner i De bortglömda böckernas gravkammare. Jag vill ströva omkring där och hitta böcker att läsa! Boktokig som jag är!

Jag måste sedan erkänna att det här är en sådan bok där jag ganska tidigt förstår hur boken ska sluta: MEN det gör ingenting. Jag läser boken med en nyfikenhet på hur vissa saker ska lösa sig och hur det ska utveckla sig. Jag vill veta mera om de härliga personerna i boken. Jag dras in i boken av det svulstiga, dramatiska språket och de detaljerade beskrivningarna med ibland oväntade detaljer. Här är ett underbart exempel på en beskrivning i boken: "Under ett gytter av knappar, trasiga armbandsur och mynt som varit ogiltiga i säkert tjugo år låg ett gulnat kuvert."

Läs boken och dras med till en annan tid och värld!


Kommentarer
Postat av: Stina

Visst är den underbar! Jag har läst den två gånger sedan i somras. Så mystisk och spännande

2008-02-21 @ 21:57:25
URL: http://hercule.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0