Skymningens nådatid av Vibeke Olsson

Vibeke Olsson är en duktig författare. Först när jag började läsa så och upptäckte att det handlade om krig så trodde jag att jag skulle lägga ifrån mig boken. Jag brukar undvika böcker om krig, det är så jobbigt. Men hon fick mig fast. Skymningens nådatid handlar om en lägerprefekt 178 e.Kr., vars fru begått självmord. Han ser tillbaka på sitt liv och försöker räkna ut varför det blev som det blev. Jag ville läsa allt mer om denne man som förlorat sin fru. Hon beskriver honom så mänskligt. En man som gör både rätt och fel. Dessutom gillar jag hur Vibeke skriver.  Jag kan verkligen rekommendera denna bok!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

Jag gillar också henne, men just denna bok kunde jag inte med. För mig blev den för dyster, för mycket om självmordet för att jag skulle klara av att läsa den nu. Vet du om boken har någon kopling till böckerna om Sabine?

2008-05-03 @ 17:39:07
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0