Folket i källaren av Audur Jónsdóttir

Från början tyckte jag att boken var rätt bra, men sedan blir det för mycket. Det blir för jobbigt att läsa om alla som sliter och drar i Klara. Hur allt urartar sig. Jag skummar igenom slutet av boken, för att se hur den slutar och för att jag inte kan förlika mig med att en lovande bok inte längre är så bra.



Boken handlar till dels om en kväll då Klara och hennes sambon Svenni har bjudit in ett annat par till middag och dels om Klaras gamla minnen. Det handlar mycket om Klaras alkoholiserade föräldrar och uppväxten med hennes syster tillsammans med föräldrarna. 

Kommentarer
Postat av: dajana

men den är alltså inte läsvärd?

2008-03-19 @ 17:01:39
URL: http://appples.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0