Gossip Girl - Allt och lite till av Cecily von Ziegesar

Kunde inte låta bli att rycka med mig Gossip Girl-böcker sist jag var på biblioteket. Jag har sett tv-serien och blev nyfiken på att läsa böckerna. Dölj om min förvåning när det visade sig att det hände helt andra saker i böckerna än vad det hände i serien. Man blev ju helt förvirrad. Dessutom märks det att tv-serien är tillrättalagd. Man har låtit ungdomarna bli lite mer ordentliga i tv-serien än vad de är i böckerna. Tycker egentligen inte att böckerna är så bra, språket stör mig en hel del... men fastnar likaväl och kan inte låta bli att läsa nästa bok. Jag kan tänka mig att jag skulle ha älskat dem som tonåring! Men nu är de bara lite tidsfördriv.



Betyg 2 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0