Sekten av Peter Pohl

En skrämmande bok om hur det kan gå när man låter någon annan ta kontroll över sitt liv och hur lätt det kan bli så. Jag tycker det är riktigt läskigt när människor slutar tänka själva och låter någon annan tänka åt dem. Att man kan underkasta sig en annan människa utan att reflektera och ifrågasätta eller inte vågar säga emot har fruktansvärda konsekvenser. Men det är ju inte bara i sekter som det blir så här. Mina tankar går även till kvinnomisshandel, barnmisshandel och mobbning. Varför blir det så? Varför slutar man tänka själv? Varför låter man andra ta beslut åt en? Varför blundar man för saker som man egentligen vet är fel?


Kommentarer
Postat av: Tu Madre

Tack!
Vad händer idag då? :)

2008-03-03 @ 16:40:27
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se
Postat av: Tu Madre

Ja, det är inte det lästtaste att sova när man är gravid... Tack gode gud att båda mina barn sover hela nätterna, annars hade jag aldrig fått sömn :)
Själva har vi bara tagit det lungt här hemma och nu sover barnen.

2008-03-03 @ 20:08:12
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0