Gruffalon av Julia Donaldson & Axel Scheffler

Jag tycker så mycket om denna barnbok. För det första älskar jag bilderna. Färgerna är underbara och illustrationerna likaså. Sedan föll jag som en fura för att det är på rim. Det är så härligt att läsa rimmen högt! Dessutom är ju historien underbar! En liten mus som skrämmer bort de som tänkt äta upp honom genom att beskriva en Gruffalo, som han hittar på. Men sen dyker denne Gruffalo plötsligt upp, till musens stora förvåning!

Gruffalon
Var tvungen att köpa denna till dottern (2½ år) på årets bokrea och hon ÄLSKAR den!

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej!

Jo, den vann min lilla dotter på Liseberg för ett par år sen. Vet tyvärr inte vart man kan köpa den!

Ha det fint!

Kram Marre

2008-03-17 @ 23:23:55
URL: http://marreshorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0