Vad jag älskade av Siri Hustvedt

Vad jag älskade av Siri Hustvedt är en bok som handlar om konsthistorikern Leo, hans vän Bill och deras familjer.  Den handlar om hur familjernas liv går sönder och hur deras liv sedan fortsätter. Men den handlar också om två mäns vänskap. Boken kan vara ganska rå tidvis, bland annat i sina skildringar av konst verk. Jag kunde inte låta bli att faschineras av dessa konstverk, även om vissa gjorde mig lite lätt ilamående. Kände det som om jag verkligen såg dem istället för att bara läsa om dem. Boken handlar också till stor del om Bills son Mark. Frågan som cirklar i mitt huvud efter att ha läst den är: Vad är det som gör att vi blir som vi bli?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0