Stenhuggaren av Camilla Läckberg

Har länge tänkt att jag ska läsa en bok av Camilla Läckberg eftersom de har fått sån bra kritik, men det har tagit mycket längre tid än jag hade tänkt! Jag är glad att jag til slut äntligen tog mig tid att läsa en av hennes böcker, för den var verkligen bra. Stenuggaren handlar om en 7-årig flicka som hittas druknad och Patrik (som är polis i det lila samhället Fjällbacka) ska försöka ta reda på vad som hänt. Jag försöker tänka efter vad det är som fångar mitt intresse. För det första är det att det är flera historier på samma gång som till sist flätas samman i slutet så man förstår hur allt hänger ihop. Sedan är det skildringen av Erica och hur jobbigt hon har det efter att ha fött barn. Gillar hur Camilla skriver om människors vardag! Rekommenderar denna bok varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0