Schamanen av Giles Blunt

"Ett knott är kanske bara fem millimeter långt, men på nära håll liknar den en attackhellikopter" var en sån bra liknelse för mig som verkligen har varit med om knottens hemskheter! Den meningen fångade mig direkt och knotten finns där i bakgrunden genom hela boken.  Förutom miljöskildringarna så gillar jag hans beskrivning av karaktärerna i boken. Jag tycker de är trovärdiga och nyanserade. 

Schamanen handlar om polismannen Cardinal och hans kollega Delorme. Detta är tredje boken om dem. Den här gången har de två fall att lösa: varför en ung kvinna har blivit skjuten (och lyckligtvis överlevt, men tappat minnet) och vem som mördat och stympat en medlem ur ett mc-gäng.


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Verkligen en bra liknelse!
tack för din kommentar och att du ville hälsa på inne hos mej!

2007-12-05 @ 11:52:57
URL: http://www.metrobloggen.se/mammaliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0