Mintgrodornas återkomst av Karin Brunk Holmqvist

Det är något speciellt med kåserier. Jag tycker det är så mysigt och roligt att läsa dem. Man blir på bra humör och känner ofta igen sig... eller någon av de närmaste vännerna/släkten. I mammas Allers-tidningar brukar jag läsa kåserierna nästan först av allt. Jag tycker de är mest intressanta. Den här boken inehåller en hel hög med kåserier. Jag skrattade för mig själv flera gånger. Marknadsmaskiner som man köper och som inte fungerar, barns nyfikna frågor och om att trycka på fel knapp är några av de saker hon behandlar i sina kåserier. Även om vi tillhör olika generationer författaren och jag - så visst känner jag igen mig. De är varma vardagsskildringar, som tillsammans ger en genuint trevlig bok!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0