Flickan som älskade Tom Gordon av Stephen King

Sträckläste denna bok och var lite rädd för hur den skulle sluta. Boken handlar om en nio-årig flicka som går vilse i skogen. Man är fast från det inledande"Världen hade tänder och den kunde bitas precis när den ville. Det upptäckte Trisha McFarland när hon var nio år.". Det var länge sedan jag läste en King-bok, men nu när jag läste den här kommer jag ihåg varför jag läste King-böckerna. De är spännande och King är väldigt bra på att beskriva personer. Denna bok är ingen skräckbok, men att gå vilse i en skog ÄR läskigt och man kan få för sig att man ser saker som inte finns. Det är en enkel och bra bok.


Kommentarer
Postat av: Therese

Har inte testat att läsa nåt av King, men har blivit väldigt nyfiken på sistone. Är detta en bra förstagångsbok att läsa tror du?

2007-12-30 @ 11:14:47
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Ing-Marie

Jaa, det är en väldigt bra förstagångsbok av King!Jag måste erkänna att jag var tvungen att titta i slutet för att se hur det gick, det har jag aldrig någonsin gjort förut och ändå har jag läst tonvis med böcker. Jag har extremt dåligt lokalsinne, att gå vilse i skogen är en stor fasa.

2008-01-31 @ 13:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0