De dödas mässa av Andrew Taylor

De dödas mässa är en välskriven och spännande bok. Härlig miljöskildring.

Andrew Taylors kriminalroman De dödas mässa är avslutningen på en trilogi. Men jag har hört att de tre delarna är fristående från varandra. Måste dock ta och läsa de andra två.

Wendy Appleyard har lämnat sin otrogne man och är både arbetslös och fattig. Wendy blir erbjuden att flytta in hos hennes äldsta vän Janet. Hon får ett arbete med att kategoriera böcker på katedralbiblioteket . Hon blir intresserad av 1800-talspoeten Francis Youlgrave och det är nu det blir riktigt spännande, för det är någon annan som också är intresserad av honom!


Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

Jag har läst dem i omvänd ordning och det passade mig bra. Man förstår mycket mer då av vad som händer, och jag gillade böckern amycket. Jag kan verkligen rekommendera dem!

2007-08-06 @ 19:55:38
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0