Bokfemman vecka 32

Temat för veckans bokfemma är utlädska författare. Nämn dina 5 favoriter - författare eller böcker - av utländsk litteratur (ej UK, US).

Det här var svårt. Inser att jag läser mest svensk eller amerikans/engelsk litteratur. Men några har jag lyckats skrapa ihop. Här är de:

  •  Oscar och den rosa damen av Eric-Emmanuel Schmitt (Frankrike)
    Underbar bok! Så mycket humor när det handlar om ett döende barn.

  • Ett hjärta av eld av Senait G Mehari (Tyskland)
    Fantastiskt bok om en svår uppväxt!

  • Sophies värld av Jostein Gaarder (Norge)
    Jag tyckte om det filosofiska i den här boken. Fullkomligt älskade den när jag läste den för 10 år sedan!

  • Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda (Frankrike)
    Jag sällar mig till de som tycker om denna bok.

  • Gå dit hjärtat leder dig av Susanna Tamaros (Italien)
    Kommer ihåg att jag tyckte mycket om den - men hurvida det stämmer idag vet jag inte. Det måste ju vara 10 år sedan jag läste den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0