Sjunger mig in i dig av Tina Persson

Sjunger mig in i dig av Tina Persson är en diktbok. Det är inte ofta numera jag läser en diktbok. Sist var det väl ungefär 10 år sedan och då var det mannens kusin som hade gett ut en diktbok. Det är inte det att jag inte gillar att läsa dikter utan det att jag glömmer bort att göra det. Eftersom det finns så många böcker att läsa så blir det inte av att jag går till hyllan med dikter. Men nu gjorde jag det i alla fall och jag är glad att jag valde just denna bok, för jag tyckte mycket om den. Det var härligt skrivna dikter utan klyschor. Ibland kommer de mest oväntade orden mitt i allt.  Jag låter de här två citaten ur dkterna visa mer om hur dikterna är:

"Du vill bli föklarad
jag förklarar dig vacker

täljer drömmar ur
din mun till ord"

och

"du säger att tiden
har blivit lekklotsar i
händerna på små barn"


Kommentarer
Postat av: L.B

Visst fan är det vackert!

2007-07-18 @ 07:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0