Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans av Anna Gavalda

Det känns väldigt udda att jag lyckades välja två novellsamlingar nästan efter varandra. Jag som inte brukar läsa så många novellsamlingar... eller rättare sagt väldigt, väldigt få novellsamlingar.


Nästan alla novellerna handlar om kärlek eller sex på olika sätt. Det är syskonkärlek, förälskelse, kärleken till barn, tillfälligt sex osv. Novellerna är väldigt speciella med tragiska och lite skruvade slut. De är raka utan en massa krusidull. De är helt enkelt härliga att läsa!


Kommentarer
Postat av: Signe

Hej, jag har inte bloggat så länge än. Jag vet inte om du skrivit om Galava tidigare, men förra årets absolut bästa på min lista (har ingen)än är Tillsammans minsdre ensamma. Jag ska ta och läsa hennes novellsamling nu också.

2007-04-20 @ 16:43:44
URL: http://signeberglund.blogspot.com
Postat av: Signe

Hej, jag skrev en komentar men den verkar bara ha försvunnit. Jag ska läsa hennes novellsamling. Förra årets absolut bästa i mitt tycke var Tillsammans är vi mindre ensamma, eller kanske till och årtiondets.
Signe

2007-04-20 @ 16:50:33
URL: http://signeberglund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0