Ett hjärta av eld av Senait G Mehari

Hade svårt att lägga ifrån mig Ett hjärta av eld av Senait G Mehari, när jag väl börjat läsa den. Hennes tragiska uppväxt grep tag i mig på en gång. Samtidigt förundras jag över hur bra hon klarat sig. Hur hon stått ut och hur hon trots allt lyckats bra i livet. Jag beundrar sådana männsikor så mycket. De som klarar sig igenom allt hemskt som livet kastat åt dem och går raka ur det.

Boken fångar mig från första början. Jag vrider jag mig av olust när hon blir hämtad till sin pappas hus. Jag anar ju att det inte blir bra! Jag blir så förbannad på hennes pappa som slår henne och vill så säga honom vad jag tycker! Kan sedan knappt andas när hon blir barnsoldat. Vill att hon ska fly. Nu! Större delen av tiden som jag ägnar åt att läsa boken känner jag mig sorgsen och bedrövad. Den hänger sig kvar länge!!! Den här boken rekommenderar jag verkligen!!!


Kommentarer
Postat av: arrsema

jag håller på att läsa den här boken . Den är en väldigt bre bok !

2006-12-28 @ 22:50:12
Postat av: Anonym

alltså det var faktiskt en jättebra bok,fattar inte hur senait kunnde överleva ;) en modig människa

2007-03-15 @ 13:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0