Enkät

På Theresans blogg finner jag denna bokenkät som jag ju såklart bara måste delta i! Häng med du också!!!

1. Vilken bok läste du senast?

Att leva av Yu Hua

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?

Vet inte riktigt. Kanske någon av de två böcker som vi ska diskutera nästa helg.

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?

Vet inte... men det är nog ganska lika skulle jag tro... kanske lite fler kvinnliga.. 


4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?

Ibland. Gör det av olika skäl. Ibland om boken inte är så bra som jag hade tänkt mig så gör jag det för att se om jag ids läsa klart den. Ibland när boken är superbra så gör jag det för att se hur länge det är kvar tills jag tvingas lämna just den bokvärlden!


5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?

Ibland är det utsidan som styr och ibland är det andras bokbloggar. 


6. När blir en bok för lång?

Aldrig!


7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?

Läser nog helst på svenska, men det går bra på engelska också


8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?

Marley och jag av John Groban

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?

Ja. När jag kommit halvägs in i boken kan det hända att jag ger upp, om den verkligen inte intresserar mig alls. Men det händer inte alltid.

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?

Det är blandad kompott i mina bokhyllor... allt från lärarlitteratur... till deckare... till boigrafier... til barnböcker... hmmm... det är nog bara Manga-böcker som inte finns i mina bokhyllor 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0