Böcker lästa 2007

Wow! Jag har läst 90 böcker 2007! Jag kunde inte tänka mig att de var så många! Vad härligt! Tänk vad många upplevelser jag har haft!

Jag har listat alla böckerna för att kunna ge överblick:

90. Generalsekreteraren av Mark Fredel

89. Flickan som älskade Tom Gordon av Stephen King

88. Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson

87. Berättat om natten av Niklas Rådström

86. Jag är en sån som bara vill ligga med dig av Fredrik Lindström

85. En kvinna att älska av Theodor Kallifatides

84. ABC av Ida Jessen

83. Mintgrodornas återkomst av Karin Brunk Holmqvist

82. Den gången med hunden av Pia Juul

81. Schamanen av Giles Blunt

80. Grevgatan 22 av Jenny Leeb

79. Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson

78. Inga fler lögner av M. J. Hyland

77. Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Froer

76. Hålla andan Av Terry McMillan

75. Våga vara - en handbok för att visa barn vägen till bättre självkänsla av Jana Söderberg

74. En överlevandes minnen av Doris Lessing

73. Bokcirkeln av Elizabeth Noble

71. Kungens komediant av Agneta Pleijel

70. En fattig familjs hem tar bara dem minuter att riva av Pernila Ahlén

69. Nässlorna blomma av Harry Martinson

68. Tusen strålande solar av Khaled Hosseini

67 Mig ger ingen av Åsa Linderborg

66. Svampkungens son av Marie Hermansson

65. Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

64. Städa! av Estrid Bengtsdotter och Lotta Kühlhorn

63. Middlesex av Jeffrey Eugenides

62. Män som hatar kvinnor av Steig Larsson

61. Herakles av Theodor Kallifatides

60. Någon vid din sida av Nicholas Sparks

59. Svinalängorna av Susanna Alakoski

58. Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom

57. Räddaren i Nöden av J.D. Salinger

56. Underkastelsen sötma av Amélie Nothomb

55. Honungsbiets hemliga liv av Sue Monk Kidd

54. Alkemisten av Paulo Coelho

53. Tidresenärens hustru av Audrey Niffenegger

52. De dödas mässa av Andrew Taylor

51. Mitt liv med Mozart av Eric-Emmanuel Schmitt

50. Ett liv att dö för av Åsa Nilsonne

49. Harry Potter and the Deathly Hallows

48. En oväntad semester av Marian Keyes

47. Ska vi slå vad? av Jennifer Cruise

46. Jungfrutronen av Sue Monk Kidd

45. Skumtimmen av Johan Theorin

44. Som vi älskade varandra av Anders Paulrud

43. Den högsta kasten av Carina Rydberg

42. Kärlek, vänskap och choklad av Alexander McCall Smith

41. Hinsehäxan av Lillemor Östlin

40. Skammens boning av Doris Dahlin

39. En varm vänskap av Nan Östman

38. Allt ligger samlat av Hans Gunnarsson
 
37. Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith

36. New York triologin av Paul Auster

35. Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri

34. Vad jag älskade av Siri Hustvedt

33. Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda

32. Två hus vid slutet av en väg av Conny Palmkvist

31. Sjunger mig in i dig av Tina Persson

30. Kom närmare av Sara Gran

29. Läppstiftdjungel av Candance Bushnell

28. Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans av A...

27. Går det åt helevete är jag ändå född av Agneta Klingspor

26. Missed abortion av Kerstin Norborg

25. Ro utan åror av Ulla-Carin Lindqust

24. Evelina ska minna om mig av Renée Höglin

23. Flyga drake av Khaled Hosseini

22. Smulklubbens skandalösa systrar av Mian Lodalen

21. Min mosters migrän av Hanne-Vibeke Holst

20. PS Jag älskar dig! av Cecilia Ahern

19. En brors berättelse - att överleva en barndom av misshandel av Richard Pelzer

18. Sucka mitt hjärta -brist dock ej a Mark Levengood

17. På liv och död - historien om Micke Dubois av Gitte Nilsson och Tomas Bodell

16. Monsieur Ibrahim och Koranens blommor av Eric-Emmanuel Schmitt

15. Oscar och den rosa damen av Eric-Emmanuel Schmitt

14. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist

13. En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella

12. Väntar på H. av Yvonne C. Kuhn

11. Ingen Ingenstans av Donna Williams

10. Parfymen av Patrick Süskind

9. Den sista vännen av Tahar Ben Jelloun

8. De tre miss Margarets av Louise Schaffer

7. 9½ månad av Annika Lantz

6 Ljug för mig av Tony Strong

5. Flyg fula fluga av Patricia Cornwell

4. Kajsas värld av Kajsa Ingmarsson

3. Stenhuggaren av Camilla Läckberg

2. Den trettonde gästen av Martin Widmark

1. Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear

Kommentarer
Postat av: Linn

Nu blev jag allt lite avundsjuk, allt sedan jag började högskolan har jag inte läst en enda skönlitterär bok!!

2008-01-12 @ 12:15:23
URL: http://bondobianca.blogg.se
Postat av: Therese

Oj, det var en gedigen lista minsann.. Min var inte ens hälften så lång!

2008-01-12 @ 17:34:58
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Fisken Svea

Vilken härlig lista! Jag tror inte att det blev fler än 20-30 böcker för mej, men det är förstås inte så illa det heller!

2008-02-12 @ 13:46:33
URL: http://bloggen.fi/svea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0