Bokfemman vecka 9

Veckans tema är glädje. Det här är min topp 5 som jag tycker berör ämnet.


  • Hemma hos Martina eller Martinakoden av Martina Haag Man känner så igen sig och skrattar så gott
  • Kajsas värld av Kajsa Ingmarsson Även detta en bok där man känner igen sig och inte låta bli att le och som gör en på gott humör
  • Sucka mitt hjärta -brist dock ej av Mark Levengood En underbar, underbar bok. Det jag minns bäst är historien om rådjuren samt denna rad  "Det är som den där lilla orange saken brukar säga, Dalai Lama"
  • Pyramids av Terry Pratchett Finns så många roliga saker att skratta åt i denna bok!
  • Pettsson och Findus-böckerna av Sven Nordström Vem blir inte glad av de böckerna.

Vilka böcker väljer du till din bokfemma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0