Bokfemman vecka 8


Veckans tema är sorg.

Först var det svårt att komma på vilka böcker som jag läst som passade till veckans ämne. Sedan var det svårt att sålla bort böcker. Men här är min lista:

  • Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren. En fantastisk bok! Jag förstår att den hjälpt många barn!
  • Flickan från ovan av Alice Sebold Om en flicka som våldtas och mördas och hur hon ser sin familj från himlen.
  • Oscar och den rosa damen av Eric-Emmanuel Schmitt En underbar bok om en pojke som ska dö.
  • PS Jag älskar dig! av Cecilia Ahern Om Holly som förlorar sin man i cancer och hur han gjort i ordning brev som hon får varje månad.
  • Evelina ska minna om mig av Renée Höglin Om en mamma som har cancer och är döende

Kommentarer
Postat av: Mimmi

"Flickan från ovan" är ju såå bra! Fast författarinnan heter _Alice_ Sebold... ;)

2008-02-28 @ 21:46:15
URL: http://bokbrunnen.blogg.se
Postat av: Amoroso

Vilken fin bokfemma! Tänk att nästan alla har med Bröderna Lejonhjärta.

2008-03-01 @ 09:43:04
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0