Biblioteksrutin

Jag har komit på mig själv med att följa en sorts rutin när jag går in på mitt bibliotek. Först av allt går jag till återlämnat-hyllan för att se om det finns något intressant där. Om det har varit utlånat så kanske det är något bra! :) Sedan går jag till skönlitteraturhyllorna och kollar de böcker som de ställt upp på hyllornas kortsidor på lister som de satt upp där. Sedan går jag bland hyllorna och tittar på böcker som de ställt upp för att visa upp brevid raderna med böcker. Sedan går jag till Snablånehyllan och tittar efter om det finns något intressant där. Allt detta om jag inte kommit för någon speciell bok. För då är det nummer ett på listan. Jag måste också säga att det är sällan som jag kommer ut från biblioteket med bara en eller två böcker. Ofta är det en hel hög böcker!!! Så många att det är svårt att bära dem!

Hur gör du när du kommer in på ditt bibliotek?

Kommentarer
Postat av: Lise

Nu var det oförskämt längesedan jag var på bibblan men jag brukade ta svängen förbi återlämnat-hyllan allra sist, på väg mot disken, och fick ofta med mig nån "bonusbok" hem :)

2008-02-26 @ 08:47:35
URL: http://liseliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0