Gåtornas palats av Dan Brown

Gåtornas palats är utan tvivel en spännande bok. Det som drar ner på betyget är väl att det är stereotypa personer och att den ena huvudpersonen lyckats klara sig ur knipor på diverse otroliga sätt. Dan Browns böcker liknar varandra väldigt mycket i sättet han skriver dem och tekniken han använder. Det jag gillar med boken är att den är lättläst med sina korta kapitel och att den hoppar mellan olika personer i de  olika kapitlen. Det här är en bok som jag inte kunde låta bli att sträckläsa!

Gåtornas palats handlar om NSA - National Security Agency, ett hemlig organ som har tillgång till en enorm dator. Denna dator kan läsa alla mail som skickas över internet och knäcka koder.  Men så får NSA en kod som datorn inte knäcker.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det här är en utav de allra bästa böckerna jag läst :)
Dan Browns böcker är alltid så spännande (utom i cirkelns mitt som jag blev riktigt besiken på)och man kan aldrig låta bli att sträckläsa dem! Håller dock med om att hans böcker liknar varandra med det det sättet han skriver dem på.

2008-05-02 @ 21:49:03
URL: http://www.bokbloggen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0