200 expresstips för att må bra av Lena Oetterli och Else-Marie Lundin

Det finns en mängd hur-ska-jag-göra-för-att-må-bra-böcker i handeln idag och visst är det så att behovet är större än någonsin. Man kan ju undra varför det har blivit så här och teorierna är lika många som experter som försöker hitta förklaringar. Egentligen så tycker jag inte att det är så konstigt. Jakten på pengar och det eviga konsumerandet - vem blir lycklig av det? Vi har tappat fokuset för vad som är viktigt. Se där, nu kommer jag med min egna teori. Kan inte låta bli!

Boken "200 expresstips för att må bra " innehåller i alla fall en hel del roliga tips. "Städa dig vacker!" Visst låter det bra! Under den rubriken så finns några städtips. "Våga rensa i garderoben!" är också ett tips som jag har försökt att ta åt mig av! "Fokusera på det du har (i stället för allt du inte har)" är faktiskt ett bra tips! Inte nytt... men bra! Man kan behöva påminnas om det om och om igen! Det är lätt att stirra sig blind på det man inte har! Även "Vill du bli glad, gläd en annan" är ett utmärkt tips! "Lär dig att se det humoristiska även i irriterande situationer" är något som jag skulle behöva träna lite på! Så läs boken och bli lite gladare och lite mer avslappnad!! I alla fall blev jag det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0