Expressens lista

Enligt Expressen är det så att en ny brittisk undersökning avslöjar att en av tre människor ljuger om vilka böcker de läst. Så nu är det dags för mig att vara ärlig och kolla vilka av böckerna i deras lista som jag har läst. De som jag har strukit över har jag läst. De kursiverade har jag påbörjat utan att avsluta.

1. "Jack" av Ulf Lundell.
2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg.
3. "Hemsöborna" av August Strindberg.
4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson.
5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson.
6. Arn-böckerna av Jan Guillou.
7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien.
8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj.

9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë.
10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray.
11. "1984" av George Orwell.
12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens.
13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling.
14. "Jane Eyre" av Charlotte Brontë. (Hmmm... expressen skrev för övrigt Emily - men det är ju fel!)
15. "Da Vinci koden" av Dan Brown.
16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Visst gör man. Datorer är livet, men samtidigt små as!

Jag hade bara läst en i listan. Da Vinci-koden. Inte nödvändigtvis nöjd med resultatet... Men jag har inte tid att skämmas för jag måste dammsuga. Annars kommer jag absolut skämmas senare idag när jag får besök. Det ligger havregryn överallt i arbetsrummet efter fri lek i går.

2007-02-20 @ 10:25:24
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0