Den sista vännen av Tahar Ben Jelloun

Så vidrigt äckligt skrivet om sex och kvinnor. Bestämde mig flera gånger för att inte fortsätta att läsa den, men fortsatte ändå."Den siste vännen" handlar om två marockanska mäns trettioåriga vänskap. De lär känna varandra i Tanger i början av 60-talet, då de båda är tonåringar. Vilken konstig vänskap det var mellan männen. De var svartsjuka och avundsjuka på varann, samtidigt som de hjälpte varann. Jag tyckte verkligen inte om boken, men jag vet att det är ånga som tycker att den är bra. Själv har jag svårt att bedöma om den är bra eller inte. Jag vet bara att jag drabbades av avsmak när jag läste den.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Har precis hittat din blogg. Åh, vad intressant den verkar vara! Jag ska titta mer på det du skrivit. I'll be back!

2007-02-18 @ 10:57:12
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0