Monsieur Ibrahim och Koranens blommor av Eric-Emmanuel Schmitt

Jag var ju tvungen att läsa den andra boken som jag hade av denna författare efter att ha läst "Oscar och den rosa damen". Denna bok tyckte jag inte var lika bra, men jag vet inte om det var ämnet som inte berörde mig lika mycket. Men missta det inte för att boken var dålig, tvärtom. Den var mycket bra. Den berättar om den 12-årige Momo på ett... ja, hur ska man förklara.... osentimentalt vis... som är så härligt att läsa! Jag gillar verkligen denna författare och önskar att jag kunde franska bättre, för jag har en känsla av att böckerna skulle vara ännu bättre på sitt orginalspråk!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nä aldrig mer äta i sängen, inte knäckebröd heller. Åh himlars, den här boken var ju bara för bra, så du rekommenderar den Rosa damen också? Vill du läsa något skoj så läs "Berättelsen om hunden om natten"=)

2007-03-08 @ 00:20:25
URL: http://svartaregndroppar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0