Evelina ska minna om mig av Renée Höglin

Det här är en så sorglig bok. Den är inte välskriven eller har en spännande handling, men det är en bok som berör. För andra gången denna vecka har jag tårar i ögonen. Den här boken är jobbig att läsa när man själv har en liten dotter. Det finns flera tankar hos Ylva som fastnar och berör men det här är tre av dem: "De här senaste dagarna...har jag trott att jag varit i helvetet", "Jag vill gråta, gråta jättemycket, men det går åt mycket energi till det och den energin behöves för att mobilisera mig själv" samt "jag är inte rädd för döden utan att för att inte få vara med." 

Boken handlar om Ylva som får bröstcancer och när cancer tar paus föder Ylva en dotter. Den handlar om människorna runt omkring Ylva. Boken är full av intervjuer, tanka och foton.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!
ja läs anna gavalda. Börja med "Tillsammans är man mindre ensam."
Det är den bästa boken jag någonsin har läst tror jag!

Ha det bra! / Jessie

2007-03-31 @ 15:11:38
URL: http://stellasbokblogg.blogg.se
Postat av: Anonym

Min mamma kände henne.

2009-07-26 @ 19:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0