En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella

Så hände det igen! Två gånger i rad! En bok som jag inte tycker om! Kanske det är det att även denna person inte kan ta kontroll över sitt liv. Denna gång hadlar det om Rebecca som bara köper mer och mer saker och som inte kan låta bli att spendera pengar varje dag! Hon får brev från banken, som ber henne betala sina skulder, men hon kan ändå inte låta bli att fortsätta spendera pengar! Nåja, visst finns det ögonblick i boken som man känner igen sig i. T ex när man luras av de mest fantastiska erbjudande eller tänker "Oj, vad jag sparar om jag köper den här nu" eller när man rättfärdigar ett impulsköp. Men i det stora hela så tycker jag att boken var jobbig och pinsam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0