5 deckare som fastnat i mitt minnne

 Pi hade gjort en lista med 5 deckare, så jag hänger på. Det blir 5 böcker som jag tycker var bra när jag läste dem och där upplevelsen har fastnat i mitt minne.

Fruset offer - Giles Blunt
Läste den en vår på jobbet och lyssnade på avslappningsmusik samtidigt. Jag har aldrig före eller efter varit så rofylld. Det var en så härlig upplevelse. Hör jag musiken idag så tänker jag på boken med värme. Gillade hur den var skriven och huvudpersonen.

Dunkla vatten - Patricia Cornwell 
Första boken jag läste av Patricia Cornwell. Jag var fast efter första boken. Jag tyckte den var så bra och jag gillade att det var en kvinnlig huvudperson som var rättsläkare. Vi var på semster och det var sista sommaren med mamma och pappas husvagn. Jag minns hur jag sträckläste boken och tyckte det var så synd att boken var slut. Både min man och jag läste den och vi sa: Den här var riktigt, riktigt bra. Vi måste köpa fler böcker av henne.

Djävulens hand - Jan Mårtensson
Konstigt nog så var det matbeskrivningarna och naturbeskrivningarna, inte kriminalfallet, som jag fastnade för. Tyckte att det var en sån härlig bok och oj vad jag blev sugen på god mat och gott vin.

Stum sitter guden - Anna Jansson
Tyckte om att hennes polis var en vanlig mamma som brottas med att vara mamma och att arbeta och att få allt gå ihop. Jag läste denna bok i hängmattan på sommaren och det är det bästa läsminne jag hade från den sommaren.

För hennes eget bästa- Elisabeth George
Älskar Elisabeth George böcker. Gillar de vitt skilda personerna Havers och Lynley. Den här kommer jag ihåg att jag läste under julledigheten. Låg och myste och åt chokladpraliner och bara latade mig.

Och nu skulle jag kunna fortsätta att rada upp böcker. Men de här är de första fem som dök upp i mitt minne och som jag har något fint minne med.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul med en till som hakat på Bokfemman hos Malin!
Jag gillar också Elizabeth George! Patricia Cornwell tyckte jag sådär...bra att det var en medelålders kvinna, och välskrivet och spännande, men lite för mycket våld och äckliga detaljer för min smak.

2007-06-12 @ 20:53:47
URL: http://www.bokhyllan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0