Parfymen av Patrick Süskind

Parfymen av Patrick Süskind är verkligen en annorlunda bok. Handlar om en man i 1700-talets frankrike som själv inte har någon lukt men som har ett formidabelt luktsinne. Det är en sådan där bok som jag inte vet vad jag riktigt  känner inför. Är den bra eller inte? Gillade jag den eller avkyr jag den? Rekommenderar jag den eller inte? Kuslig var boken i alla fall. Obehag kände jag när jag läste den. Makaber bok... ja! Gillar definitivt inte huvudpersonen! Bisarr historia. Hmmm.... det är nog en sådan där bok som man bara måste läsa! Vad man än tycker efter att ha läst den så bör man läsa den!

Kommentarer
Postat av: Pi

Tänk vad olika man kan tycka. Parfymen hör till mina absoluta favoritböcker, alla kategorier. Men min smak är ganska våldsam. Det jag älskade med boken var att den överraskade mig hela tiden. Vem hade trott att man kunde skriva så passionerat om dofter?

2007-02-26 @ 22:11:41
URL: http://gemen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0