Om böcker

Bokidioten hävdade att "Alla" har gjort det här. men jag hade det inte, så det är väl bäst att jag gör det!

1) En bok som förändrade ditt liv? Skuggan över stenbänken av Maria Gripe

2) En bok du läst mer än en gång? Häxan och lejonet av C.S. Lewis

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
 Bara en bok????? Hjälp!!! Det tål att tänkas på. Hm.... Är man på en öde ö, så måste man få skratta! Kanske Pyramids av Terry Pratchett

4) En bok som fick dig att skratta?
9½ månad av Annika Lantz

5) En bok som fick dig att gråta?
Oj, hur jag än tänker så kommer jag inte på någon just nu!Har inte läst någon det senaste året som faktiskt har gjort att tårar fällts, även om jag kännt mig ledsen inombords! Hm... grät jag inte när jag läste Häxan och lejonet av C.S. Lewis?

6) En bok du önskar hade skrivits?
Kommer inte på något nu... kanske en bok till av Annika Lantz :)

7) En bok som inte borde skrivits?
Visst har jag läst min del av böcker som är så urbota tråkiga att jag inte kan läsa ut dem. Man att säga att de inte borde ha skrivits är väl att ta i. Någon kanske någonstans har nytta av att läsa boken.

8) En bok du just nu läser?
Ingen Ingenstans av Donna Williams

9) En bok du tänkt läsa?
Alla som jag inte läst!!! Men nästa bok som jag tänker kasta mig över är: Att kyssa ett träd av Jan Mårtensson.

10) Skicka vidare till fem andra bloggare:
Om bokidioten trodde att hon var den sista som gjorde det så har jag ingen aning om vem som jag ska skicka det här till!!! Ha! Nu kom jag på en att skicka den til!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0