Ingen Ingenstans av Donna Williams

Denna bok har legat länge och väntat på mig i bokhyllan. Tänk om jag anat vilken guldklimp som fanns där! Jag undrar hur många år jag har haft den och hur länge jag har tänkt läsa den! Det är en självbiografi och handlar om Donnas autistiska och kaotiska uppväxt. Jag kan inte med ord förklara vilken stor bok detta är. Jag vet bara att jag är förändrad efter att ha läst den. Jag blev tagen av hennes berättelse och förskräckt över hur lite jag vetat om autism. Jag blev tacksam för att hon skrivit boken och låtit mig få ta del av hur det kan vara att ha autism. Även om jag aldrig kan förstå det HUR det är, så har jag nu mer vetande om det! Ska inte försöka säga mer om den annat än: Läs den!

Kommentarer
Postat av: Pi

Den här boken tycker vi däremot likadant om...
En annan intressant, fast skönlitterär, bok om autism är "Den besynnerliga händelsen med hunden om natten". Både rolig och tankeväckande. Och fullkomligt logisk i all sin galenskap.

2007-02-26 @ 22:25:18
Postat av: Malwa

Jag håller med dig fullständigt! Det är en helt underbar bok och det är en av de böcker jag brukar läsa om med jämna mellanrum.

2007-03-01 @ 16:44:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8745/
Postat av: Rebecca

Läste denna bok för många år sedan och minns att den var mycket bra. Har arbetat med autistiska ungdomar och mycket av det hon skrev stämde så skrämmande väl. Intressant! En superbra bok är "De galnas hus" med Karin Fossum. En av mina absoluta favoriter.

2007-08-19 @ 22:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0