9½ månad av Annika Lantz

Gillar verkligen Annika Lantz!!! Hennes humor är underbar!!! Man får skratta i det jobbiga hon berättar om, ett elände som jag känner igen mig i och det är så så uppfriskande att få läsa om det. Läsa om att det finns fler som haft det jobbigt och att det är okej. Att inte allt är sockersött. Jag slås av hur utlämnande det är och vad modig hon är som vågar lämna ut sina känslor och upplevelser så där! Jag sitter och skrattar befriande i soffan. Läser upp väl valda delar för min man.

Det finns så många tillfällen då man skrattar när man läser boken. Bestämde mig för att slå upp boken och ta det första roliga som jag hittade. Det blev ett avsnitt från när hon och T (babyn) är ute på gräsmattan och han smakar på gräs.
"En diskborste, en lyktstolpe, ett träbord, enkronor, tröja, spik - jag har ett oralt minne av allt det här, vilket innebär att jag måste betyda att jag vid olika tillfällen i livet har stoppat de här sakerna i munnen. I min ficka känner jag en av mina öronproppar. Faktum är att jag är osäker på hur öronproppar smakar. Jag tar upp den och tittar noga. Sen går jag in och gör en omelett istället."

Nu blev jag så sugen på att höra P3 Lantz. Varför har det slutat???

Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

Lanz - hon har headhuntats till P1! Ingen fara, hon finns fortfarande kvar... Vad mycket du har läst på sistone, förresten!

2007-02-19 @ 22:48:12
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0