Våga vara - en handbok för att visa barn vägen till bättre självkänsla av Jana Söderberg (läst 20 oktober 2007)

Boken handlar om hur man kan hjälpa barn att få bättre självkänsla. Boken handlar också om att Våga vara förälder. Att sätta gränser och lösa konflikter. Det finns tips och råd både hur du ska handskas med olika situationer när det gäller barn, men också hur du ska handskas med dig själv. I slutet av boken fins ett par övningar som man kan göra med barn. Boken är lättläst och riktar sig till föräldrar men även pedagoger. Jag fick en liten tankeställare efter att ha läst boken om hur jag gör när jag lämnar min dotter på dagis, de få gånger hon gråter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0