Generalsekreteraren av Mark Fredel

Boken handlar om Alex som ska praktisera på Världsbanken och börjar några veckor på UD. Av en slump får han ett dokument som har varit topphemligt under 40 år. Dokumentet tycks visa på att regeringen visste att Dag Hammarskölds plan skulle skjutas ner. Plötsligt är Alex jagad. I berättelsen är kapitel från Dag Hammaskölds tid instoppade.

Det var en spännande bok och halva boken läste jag rätt snabbt. Men plötsligt hände det något och den resterande halvan tog över en vecka att läsa klart. Jag tror att det var att boken blev mer som en actionfilm och en aning orealistisk och överdriven. Dåtidsberättelserna som i början faschinerat mig tappade också greppet om mig och flera gånger fick jag läsa om de kapitlen eftersom jag insåg att jag inte hade en aning om vad jag just läst.

Därmed inte sagt att det inte är en bra bok. Jag tror att det finns de som kommer att tycka att det är en riktigt bra bok. Allra helst de som gillar politik och actionfilm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0