Bokfemman vecka 33

*Malin*s bokfemma får en att tänka till!

Veckans tema för Bokfemman är brittisk och amerikansk litteratur. Nämn dina 5 favoriter - böcker eller författare.

  • Torey Hayden Jag älskar alla böckerna som hon skrivit om barn som hon hjälpt. De är så intressanta!

  • Terry Pratchett Han skriver så roliga böcker. Jag blir alldeles skrattig innuti när jag tänker på dom.

  • Sue Monk Kidd Min nya favoritförfattare. Har läst två böcker av henne och tyckte verkligen om dem.

  • Khaled Hosseini  Flyga drake är nog den bästa bok jag läst. Så denna föfattare måste absolut vara med på min lista.

  • Alexander McCall Smith Älskade de två böcker som jag läst med honom. Hmm.... dags att läsa en ny bok av honom tror jag!

Det var tortyr att bara välja fem stycken. Det är ju så stort. Jag menar det hade varit svårt nog om man begränsat det till amerikansk vuxenlitteratur eller brittisk vuxenlitteratur. Jag hoppade över barnböcker och klassiska författare. Då kunde jag enas med mig själv om en lista.

Vilken är din topp 5 av brittiska och amerikanska författare?

Kommentarer
Postat av: Lise

Nu har jag hört talas om Sue Monk Kidd från flera håll (fast endast bokbloggar :P) så det måste jag kolla upp!
Torey Hayden har jag också på min Bokfemma den här veckan :)

2007-08-18 @ 13:55:40
URL: http://liseliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0