Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist

Jag har nu läst Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist och från början tyckte jag att det var en sån där härlig bok om det onaturliga. Men det var efter första novellen och jag hade inte ens förstått att det var en bok som skulle bestå av flera noveller. Plötsligt så hamnade jag i en novell som fick mig att resa tillbaka känslomässigt i tiden. När jag var 9 år så läste jag en läskig historia om några skräckinjagande jättesniglar. Den historien har stannat kvar i mig till vuxen ålder. I alla fall så fick jag samma olustiga känsla av novellen i Pappersväggar. Det to på de känslomässiga krafterna att läsa boken och efter att ha läst flera noveller tänkte jag ge upp om boken. Som tur var gjorde jag inte det. Paperväggar är en bok som tar på att läsa, men jag tycker att den var väl värd mödan!

Kommentarer
Postat av: Sara

Den måste jag nog läsa. Har läst hans två första böcker. Tänkte först att det inte var riktigt min typ av böcker men blev positivt överraskad.

2006-07-28 @ 23:26:37
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Sara

Jag gillar "Låt den rätte komma in". Den här boken verkar också intressant. Synd bara att jag är så lättskrämd ;)

2006-09-05 @ 19:31:34
URL: http://blogg.berlekom.com
Postat av: bokidioten/Johanna

Jag kommer också ihåg den där novellen med jättesniglarna! Jag var mer rädd för en annan i samma samling som handlade om en spök-domare i ett hus där en stursk kille flyttade in... eller den om Laura som blev fångad av marmorriddarna... Jag visste inte att jag kom ihåg dem så väl! Hur som helst, pappersväggar verkar i min smak!

2007-01-27 @ 21:07:24
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0