Läsveckor

Vissa veckor hinner man läsa hur mycket som helst och andra veckor inget. Kan ibland längta ihjäl mig, (nåja inte riktigt men ni förstår säkert hur jag menar) efter att få en stund att läsa, men det är så fullt upp hela tiden att det inte finns ens 5 minuter över. Andra dagar när jag har tid så finns det ingen bok som faller mig i smaken. Denna vecka har varit en riktig läsvecka. Har hittat många böcker som jag vill läsa och har läst mycket. Känns så härligt att ha haft möjlighet att läsa så mycket. Känns som om man har fått mer energi av det. Känner mig gladare. Längtar tills julledigheten och hoppas att jag då ska ha många möjligheter att läsa och många böcker som jag lockas att läsa. Innan dess så hinner jag nog inte läsa så många böcker. Någon bok ska jag väl hinna med, men några stora mängder blir det nog tyvärr inte!

Kommentarer
Postat av: Anna & AJKON

Jag håller helt med dig, jag läser också mycket, ibland en bok om dagen, om jag hittar något som jag inte kan släppa. Den senaste Ett hjärta av eld - Senait mehari ( letade efter hennes musik, men den finns bara på tyska) Jag har ingen TV (den gick sönder när jag flyttade ) och inga barn så jag har massor med tid för att läsa och jag mår så fantastiskt bra av det. Det är som om jag kommer närmare mig själv och lär mig så mycket om mig själv genom att läsa och först hur andra har det. Just nu läser jag mycket om kvinnor som haft hemska upplevelser/liv, men som ändå klarat sig så bra i livet och som vänt sina besvärligheter till något positivt som hela världen kan ha nytta av.

2006-12-09 @ 11:14:06
URL: http://www.ajkon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0