Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier

Det här var en riktigt, riktigt bra bok den handlar om flickan som är porträtterad i Flicka med turban, gjord av Vermeer. Den är så bra att man kunde tro att författaren hittat en dagbok. Den känns så autestisk. Den var helt enkelt underbar! Jag fann att jag flera gånger när jag läste stängde boken och tittade på omslagsbilden. Kunde inte låta bli. Det är en fantastisk målning. Var sedan tvungen att leta på internet efter fler målningar som Vermeer gjort och njuta. Han var inte någon okänd konstnär för mig. Jag har länge tyckt om hans tavla Flicka med turban och även andra tavlor. Men efter att ha läst boken ser jag på dem på ett annat sätt.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Den är ju fantastisk!

2007-02-05 @ 11:25:41
URL: http://svartaregndroppar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0